Nooit meer drie maanden wachten op een hefschuifpui: ‘Logistiek proces in de keten wordt versneld; de consument is blij!’

Met de start van zijn bedrijf Hefschuifpui.com, in juli van dit jaar, is de 34-jarige aanjager Leroy Elias ervan overtuigd dat hij de markt van hefschuifpuien flink kan openbreken. “Ik zie dat er in de markt soms levertijden zijn van 6 tot 12 weken. Wij garanderen een kortere levertijd: hooguit 4 tot 6 weken.” In dit artikel legt Leroy uit hoe hij dat voor elkaar gaat krijgen.

“Ik ben er van overtuigd dat we een wezenlijke behoefte in de markt aanspreken”, zegt hij. “Het produceren van een hefschuifpui, bij reguliere fabrikanten, frustreert het productieproces en de logistiek omdat het altijd producten zijn met specifieke profielen; die moet je anders verwerken. De rest van het productieproces, van de gewone kozijnen, moet je dan stil leggen. Dat is bijna niet meer op te brengen, juist in tijden waar de hoogconjunctuur floreert. Je verliest dus op je rentabiliteit. Daar wilde ik wat aan doen. Het concept van hefschuifpui.com was geboren.”

“Bewust heb ik bij de opzet gekozen voor focus”, legt Leroy uit. “Ik ben alleen maar bezig met hefschuifpuien. Met niets anders. We hebben eigen machines en we doen alles in eigen beheer. We zijn een kleine organisatie – we hebben nu een groeiend aantal mensen in de productie – en dus kunnen we snel schakelen. Bovendien hebben we een eigen calculatieproces. We zijn daarmee de enige in Nederland. Zónder dealer login kan er al worden voorgecalculeerd. Overigens nodig ik iedere aannemer of kozijnverwerker sowieso uit om in gesprek te gaan om het ook te hebben over een kortingsplan. Het systeem werkt heel klantvriendelijk. Ónze klanten kunnen meteen hun eigen marges invoeren en een compleet opgemaakte offerte – in eigen huisstijl – naar de eigen klanten zenden.”

Hefschuifpui

Leroy is er van overtuigd dat het concept een succes gaat worden. “Ik ben al een aantal jaren actief geweest in de kozijnenbranche, vooral in de particuliere verkoop. Daarvóór heb ik in de Business-To-Business gewerkt. Maar ook heb ik 8 jaar ervaring als beroepsmilitair. Daar heb ik leren plannen, overzicht leren creëren, doelstellingen weten te halen, ook als het tegenzit…. Allemaal competenties en kwaliteiten die keihard nodig zijn om dit concept tot een succes te maken. Wij zijn dan ook goed begonnen, meteen met de nieuwste machines en de modernste technieken. De nieuwste series hefschuifpuien hebben bovendien al de hoogste isolatiewaarden. Ook zijn er volop kleurmogelijkheden. Natuurlijk zijn er verstekopties en is zowel enkel HVL als dubbel HVL mogelijk.”

Leroy legt uit dat hefschuifpui.com het bewust anders wil doen dan de rest van de markt. “Ik zie flinke groeimogelijkheden in de markt. Dat is ook niet zo verwonderlijk: de consument wil meer glas hebben, omdat dit goed is voor de isolatiewaarden van het huis. Daar zit ook een sociaal-maatschappelijke tendens in; men wil de tuin meer bij het huis betrekken en omgekeerd. De consument ontwikkelt dus eigenlijk de vraag naar meer glas en dus naar meer puien. Maar diezelfde consument wil ook snel geleverd krijgen; die wil niet meer drie maanden wachten op iets wat hij graag wil hebben en in investeert. Met dit concept helpen we dus feitelijk alle aannemers en kunststofverwerkers om het logistieke proces in de keten te versnellen. Wedden dat de eindgebruiker daar heel blij van wordt?”

Voor meer informatie: www.hefschuifpui.com

Tekst: Jerry Helmers  |  Beeld: Jerry Helmers / Hefschuifpui.com