Tot en met het laatste boutje: een deurenvraag van A tot Z geregeld

Niet handig: voor een bouwproject heeft u garagedeuren ingekocht bij leverancier X, maar de overheaddeuren bij partij Y, en de kozijnen in de buitengevel komen weer ergens anders vandaan. Wat als er dan iets misgaat, bij wie moet u dan aankloppen voor een oplossing? Dat moet makkelijker kunnen, vond Wouter van Kerkvoorde. Toen hij samen met zijn compagnon Dennis Geerdes het bedrijf AW Nederland begon, moest het totaalconcept dan ook een van de uitgangspunten zijn. “Het is belangrijk dat klanten ergens van A tot Z terechtkunnen: van offreren en inmeten tot en met service en onderhoud.”

DSC_0527Links Dennis Geerdes, rechts Wouter van Kerkvoorde van AW Nederland

Het merk dat AW Nederland voert, is Wiśniowski, de grootste producent van deuren en hekwerken in Centraal-Europa. Zoals de naam al doet vermoeden, gaat het hier om een Pools bedrijf. “En dat kan nog weleens de wenkbrauwen doen fronsen”, weet Van Kerkvoorde uit ervaring. “Een Duits merk roept meteen een gevoel van degelijkheid op; een Pools merk moet zich eerst bewijzen. Maar de ervaring leert dat als klanten de producten van Wiśniowski met eigen ogen zien, ze overtuigd zijn.”

AW Nederland is opgezet als onestop-shop. De aannemer die bij het bedrijf aanklopt, kan erop rekenen dat zijn project wat deuren betreft geregeld is tot en met het laatste boutje. Van Kerkvoorde: “Onze bedoeling is dat de aannemer zijn handen er na akkoord op de offerte volledig vanaf kan trekken.

Wij komen zelf nog eens de maten nacontroleren op het bouwproject, zodat we zeker weten dat de gewenste deuren passen. En zo niet, dan maken we de deuren gewoon – zonder meerprijs – op maat. Verder onderhouden we nauw contact met de klant. Daardoor zijn we altijd op de hoogte als het project onverhoopt uitloopt. Wij passen de levering en montage van de deuren daar dan op aan.”

DSC_0345

Kleine partij, korte lijnen
Elke aannemer zal het erkennen: er gaat inderdaad weleens iets mis tijdens de bouw. Eén aanspreekpunt voor alle vragen met betrekking tot de deuren in één project is dan wel zo handig.

“Deuren kun je overal bestellen, het gaat erom welke service je erbij krijgt, hoe leveranciers een probleem oplossen”, vindt Van Kerkvoorde. “Als je dat altijd goed doet, is dat eigenlijk betere reclame dan beweren dat er nooit iets fout gaat. Het feit dat wij het hele traject uit handen nemen, vinden klanten vaak een groot pluspunt. Ze hoeven dan niet eerst hun administratie door te spitten op zoek naar de leverancier bij wie ze die ene deur nu weer besteld hebben. Eén telefoontje volstaat.”

En wie belt, krijgt ofwel Van Kerkvoorde ofwel zijn compagnon aan de lijn. AW Nederland heeft geen telefoniste in dienst. Sterker nog, de twee mannen voeren alle werkzaamheden voor hun bedrijf zelf uit. Zo kan het dus zijn dat de telefoon rinkelt op het moment dat Van Kerkvoorde nét bij een klant een lading staat te lossen. Deze korte lijnen in combinatie met de nuchtere aanpak van de Overijsselse ondernemers blijkt al jaren een succesformule.

Weten wat AW Nederland u te bieden heeft met Wiśniowski? Ga naar
www.wisniowski.nl of stuur een e-mail naar info@wisniowski.nl. 

Tekst en beeld: Wiśniowski