Op 26 juni neemt Dieter Maes (44) als general manager van Renson Outdoor de fakkel over van Dieter Heyman, die de jongste van de Renson business units 10 jaar lang mee op de kaart zette. De ervaring van Dieter Maes in het internationaal opschalen van bedrijven matcht perfect met de ambitie van Renson Outdoor om wereldwijd te blijven groeien.
“Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat we met Dieter iemand aan boord hebben die de continuïteit van onze outdoor afdeling kan waarborgen én de internationale ambities een nieuwe boost kan geven,” heeft Dieter Heyman een goed oog in zijn opvolging. Dieter Maes kan teren op meer dan 20 jaar ervaring in internationale marketing, sales en business development bij bedrijven als Verstraete IML en Multi-Color Corporation. “Ik geloof absoluut in de meerwaarde van een sterk team, met de juiste combinatie van mensen én hun talenten,” klinkt het bij hem. “Door de krachten te bundelen en ieders expertise optimaal te benutten, kom je tot het beste resultaat. Bij Renson loopt veel talent rond. Ik sta te popelen om er samen met die hele ploeg de wereld van te overtuigen dat Renson hét merk bij uitstek is op het vlak van high end comfortabel buitenleven op maat: onderscheidend in kwaliteit, design én duurzaamheid. Samen met onze partners hebben we alvast ambitieuze plannen om onze klanten nog beter te bedienen. Door continue in dialoog te gaan en samen te werken aan innovaties, willen we één van de marktleiders blijven in outdoor living.”
Paul Renson (CEO Renson Group): “Met Dieter Maes halen we een ervaren man in huis die het innovatieve Renson DNA internationaal nog verder kan uitdragen”
Bij Renson is men alvast rotsvast overtuigd van de pragmatische aanpak en capaciteiten van Dieter Maes om Renson Outdoor internationaal verder te laten groeien, zelfs in een sterk veranderende en steeds complexere markt. Paul Renson (CEO Renson Group): “Met Dieter Maes halen we een ervaren man in huis die het innovatieve Renson DNA internationaal nog verder kan uitdragen. De interesse in buitenleven is sinds de oprichting van onze outdoor living afdeling in 2009 alleen maar gegroeid. Projecten, gebouwen en openbare ruimtes focussen steeds meer op welzijn en gezondheid, met de natuur in een prominente rol. Als fabrikant spelen we daarop in. En dat opent wereldwijd telkens weer nieuwe perspectieven en opportuniteiten. Aan Dieter om die nieuwste trends te blijven spotten en er met het voltallige outdoor team mee aan de slag te gaan.”
“Tegelijk hou ik eraan Dieter Heyman te bedanken voor het geleverde werk en wens ik hem alle success in zijn verdere carrière,” wil Paul Renson verder nog kwijt. “Dankzij zijn inspanningen en passie staat Renson op het vlak van buitenleven waar het nu staat: als dé referentie voor kwaliteit en design. De groei die we als pionier in buitenleven tot dusver maakten is mee aan hem te danken. Nu kijk ik er vooral naar uit hoe we die trend succesvol verder kunnen zetten.”
Dieter Maes (General manager Renson Outdoor): “Met een sterk team kunnen we Renson wereldwijd op de kaart zetten als hét merk bij uitstek voor high end buitenleven op maat”
‘Creating healthy spaces’, zo luidt de baseline én missie van Renson. Als trendsetter in ventilatie, zonwering en ‘outdoor living’ zweert dit dynamisch en snelgroeiend familiebedrijf bij natuurelementen als licht en lucht die – slim ingezet – aan de basis liggen van een gezonde en comfortabele leef- en werkomgeving voor iedereen, binnen én buiten.
Door sterk in te zetten op innovatie, communicatie en internationalisatie zit Renson de toekomst op de hielen, steeds met de focus op een gezond en comfortabel binnenklimaat én aangenaam buitenleven in woningen, appartementen, kantoren, scholen en zorginstellingen. De nadruk ligt op duurzame en esthetisch geïntegreerde totaalconcepten, die de lat hoog leggen op het vlak van energiezuinigheid, akoestiek en design.
Hoewel sterk lokaal verankerd, draagt Renson zijn visie ook steeds internationaler uit, getuige het sterke distributienetwerk dat intussen tot de USA, het Midden-Oosten, Azië en zelfs Australië reikt. Daarmee zet Renson zijn ambitie kracht bij om uit te groeien van een Belgisch bedrijf tot een wereldspeler op vlak van ventilatie, zonwering en outdoor living. Renson heeft wereldwijd 1600 medewerkers aan de slag en heeft een omzet van 300 miljoen euro.