jean-franaois-koeune-algemeen-directeur-benelux-bij-assa-abloy.-kopieren
01:16
17-07-2019

De Pen | Jean-François Koeune Algemeen Directeur Benelux bij ASSA ABLOY

‘Ik heb een natuurlijke ambitie om te groeien’

Digitalisatie, vraagcreatie en service. Dat zijn de speerpunten waarop ASSA ABLOY zich de komende tijd zal focussen. Zodat we niet alleen de nummer één worden in het hoofd van onze klanten, maar ook in hun hart en handen. Als nieuwe Algemeen Directeur Benelux lever ik hier graag een bijdrage aan.

Ik heb meer dan 22 jaar ervaring in de business, waarbij ik steeds aan de basisbehoeften van de mens heb gewerkt. De afgelopen jaren heb ik als het ware de Piramide van Maslow gevolgd. Waar ik met mijn functies bij Electrolux Major Appliances, BSH Home Appliances Group en Grohe Belux actief was op de eerste trede van deze piramide (lichamelijke behoeften), heb ik – met mijn functie bij ASSA ABLOY – een stapje omhoog gezet naar veiligheid en zekerheid.

Rode draad in mijn werkverleden zijn functies in de sales en marketing van technische producten. Als Managing Director, General Manager en Business Marketing Director heb ik steevast gewerkt voor marktleiders in hun vakgebied, wat een specifieke aanpak vereist. Waar je als ‘challenger’ de uitdaging hebt om een benchmark te kopiëren, overtreffen of juist een andere koers te varen, moet je als marktleider altijd je eigen weg plaveien. Daarbij is het de uitdaging om de concurrentie drie stappen voor te blijven. Dat is wat ik altijd heb gedaan en dat is waar ik goed in ben. Ik heb een natuurlijke ambitie om te groeien. Gezond en rendabel, door de regels te veranderen.

De komende tijd zullen we onze business bij ASSA ABLOY anders gaan inrichten. Naast het digitaliseren van onze producten en dienstverlening zullen wij nog meer focussen op de essentie van onze business: vraagcreatie.

De komende maanden zullen we onze mensen trainen in hun hard en soft skills, zodat onze producten én innovaties nog sneller en duidelijker bij onze klanten terechtkomen. En zodat we nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan de markt. Hier zullen we alle schakels in de keten bij betrekken: van investeerders, studiebureaus en adviseurs tot en met aannemers, timmermannen, installateurs en (groot)handelaren. Uitdaging hierbij is om de juiste mensen aan te spreken en te verbinden.

‘Connecting the dots’, zoals dat zo mooi heet. Zodat onze producten niet alleen nog meer gevraagd worden door de markt, maar ook als vanzelfsprekend worden aanbevolen.

Lees meer over: Assa Abloy , Column , De pen , Groeiambitie

Profiel partners

AXA Titan-scharnierALUPROF SA