Skantrae

Binnendienst.

01:43
11-07-2019

Dealer-portal boost voor verkoop én inspiratie

Bij Skantrae doen ze er al ruim veertig jaar alles aan om de klant optimaal te servicen. Met de recente lancering van een geheel vernieuwde (consumenten)website en een superhandige dealer-portal trekt de innovatieve deurenfabrikant uit Zevenaar die lijn vrolijk door. “Waar we via het online klantenportaal onze afnemers nóg beter willen bijstaan rondom de verkoop van onze producten, heeft de nieuwe site vooral een inspiratieverhogende functie voor de eindgebruiker”, aldus Frank van Putten, manager marketing communicatie bij Skantrae.

Met de november vorig jaar geopende dealer-portal biedt Skantrae, onderdeel van Deli Home, zijn dealers een complete, veilige en op efficiency ingestoken online oplossing. “Het voornaamste doel van de portal is om de werkprocessen tussen Skantrae en onze dealers te optimaliseren”, zegt Van Putten.

Skantrae

Homepage portal.

 

“Daarvoor biedt dit digitale loket alle denkbare functionaliteiten.” Zo kun je de nodige inspiratie en ideeën opdoen en is er alle technische informatie te vinden. Over de deuren van Skantrae, maar ook over het beslag, glas en andere producten van de gerenommeerde deurenfabrikant. “Wanneer een bepaald product wordt aangeklikt, verschijnen direct de bijbehorende artikelen en accessoires inclusief prijzen in beeld”, legt Van Putten uit. “Verder is het mogelijk om een deur compleet samen te stellen. De portal voorziet de dealer zelfs van alle benodigde managementinformatie en stelt hem in staat om alle zaken met ons online te regelen. Wil je je bestelhistorie inzien, een kopie-factuur opvragen of een retourorder aanvragen? Met deze kennisverhogende en verkoopbevorderende tool kan het allemaal. Gewoon even inloggen in het beveiligde deel van de portal, en je hebt toegang tot alle gewenste informatie. Snel en gemakkelijk.”

24/7

Skantrae

Voorraadinformatie.

 

Acht maanden na de introductie hebben inmiddels al zo’n 120 Skantrae-dealers de toegevoegde waarde van het klantenportaal in de praktijk mogen ervaren. En als we Van Putten mogen geloven, zullen er nog de nodige volgen. Het heeft alles te maken met de vele voordelen van het digitale loket. “Naast de veelzijdigheid, het gebruiksgemak en de compleetheid is de portal ook nog eens 24 uur per dag toegankelijk”, aldus Van Putten. “Dat betekent dat je als dealer de klok rond toegang hebt tot voorraad-, product- en andere informatie. Daarnaast is het mogelijk om op elk gewenst moment van de dag de orderadministratie in te zien.”

Systeem op maat

Skantrae

Website.

 

De basis van de dealer-portal wordt gevormd door SAP. Het blijkt een bewuste keuze, zo blijkt uit de woorden van Van Putten. “Voor de softwarematige inrichting van ons klantenportaal hebben we gebruik gemaakt van Magento 2.0 in combinatie met SAP. Dat heeft niet alleen een betrouwbaar systeem opgeleverd, het is ook nog eens zeer toekomstbestendig. En dat is een fijne gedachte, zeker gezien de uitbreidingen en toevoegingen die we op termijn nog willen plegen. De combinatie van inspiratie bieden aan de voorzijde en het delen van informatie met onze dealers aan de achterkant vraagt om méér dan een standaard oplossing alleen. Wij zijn van mening dat we met SAP en Magento dan ook de best mogelijke keuze hebben gemaakt.

Tekst: Chris Elbers
Beeld: Skantrae

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Profiel partners

dako2_img_0160-kopierenfoto-1-van-der-plas-kopieren