FSB, het gerenommeerde traditiemerk uit het Oost-Westfaalse Brakel, kijkt terug op 140 jaar succesvolle bedrijfsgeschiedenis. De nieuwe bedrijfsleiders Tobias Gockeln en Jürgen Hess enerzijds en een hernieuwde strategische focus anderzijds vormen de hoekstenen waar-mee de premium-beslagfabrikant de toekomst tegemoet gaat en zowel bestaande als toekomstige klanten in binnen- en buitenland voor zich wil winnen.
Het merk FSB staat wereldwijd synoniem voor tijdloos vormgegeven en functioneel hoogwaardige systeemoplossingen voor deuren en ramen en barrièrevrije sanitaire uitrustingen van topkwaliteit – Made in Germany, Made in Brakel. Sinds de oprichting 140 jaar geleden heeft FSB steeds al haar activiteiten gericht op toekomstbestendige oplossingen. Ook nu: Franz Schneider Brakel GmbH + Co KG focust – trouw aan het DNA van het bedrijf – alle krachten op competent advies en optimale ondersteuning van architecten, opdrachtgevers, planners, verwerkers en vakhandelaren in alle cruciale fasen van het bouwproces.
Een beslissende bouwsteen voor de verdere ontwikkeling is de nieuwe tandem in de bedrijfsleiding bestaande uit Tobias Gockeln (34) en Jürgen Hess (57). Bijzonder hierbij is dat begin 2021 met Tobias Gockeln na 40 jaar opnieuw een lid van de eigenaarsfamilie zijn plaats inneemt in de bestuurskamer. Met Jürgen Hess haalden de adviescommissie en de eigenaarsfamilie begin 2022 een ervaren architectuur- en designexpert en manager in huis die kan terugblikken op succesvolle haltes in aangrenzende branches.
Tobias Gockeln en Jürgen Hess hebben hetzelfde doel: actuele veranderingsprocessen actief vormgeven en FSB succesvol de toekomst binnenloodsen. „Op het solide fundament van het merk FSB, zijn hoogwaardige producten en voortbouwend op de veelzijdige competenties en de passie van het hele FSB-teams, willen wij verder schrijven aan het succes van het bedrijf. Met onze unieke oplossingen en het thema duurzaamheid voortdurend in de focus willen wij de beste partner voor onze klanten zijn“, aldus Jürgen Hess. „En verder zullen we met het innovatieve en in de toekomst nog sterker digitaal agerende merk FSB ook de jongere generaties voor onze oplossingen winnen“, voegt Tobias Gockeln nog toe.
Beide bedrijfsleiders willen er alles aan doen om FSB als werkgever voor de huidige en toekomstige medewerkers zo aantrekkelijk mogelijk te maken. „Wij werken aan een modern organisatiemodel dat de medewerkers ruime speelruimte biedt om het bedrijf mee vorm te geven“, stelt Tobias Gockeln, die nog toevoegt: „De mensen en hun verbondenheid met FSB waren al altijd de belangrijkste component van ons succesverhaal – en zullen dat ook in de toekomst zijn“.