Platform over raam-, deur-, kozijntechniek, hang- en sluitwerk, dak- en geveltechniek, veiligheid
Maximale focus op productinnovatie en praktische informatie voor partner en eindklant
Het schuifsysteem DA-Skyline is uitgerust met een innovatieve technologie die het mogelijk maakt om het kozijn in de wand, de vloer en het plafond te verbergen.

Maximale focus op productinnovatie en praktische informatie voor partner en eindklant

Om verder te kunnen groeien, is het belangrijk om jezelf zo nu en dan eens opnieuw uit te vinden. Dat hebben ze bij DAKO goed begrepen met de ontwikkeling van nieuwe innovatieve systemen, zoals het schuifsysteem DA-Skyline, maar ook met een aangepaste, meer praktijkgerichte communicatie naar partners én eindklanten, via een vernieuwde website en nieuwsbrieven.

Innovatief schuifsysteem

DAKO heeft in de loop der jaren wereldwijd een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om de ontwikkeling en productie van ramen, deuren, schuifsystemen, rolluiken en garagepoorten. De firma stemt de nieuwe producten steeds af op de informatie die ze van de consumenten in de verschillende landen krijgen.

De website werd vernieuwd en ook de aanpak in de nieuwsbrieven werd gewijzigd. Geen saaie technische uitleg, maar vooral praktijkgerichte informatie.

“Het meest recente voorbeeld daarvan is de DA-Skyline, die inspeelt op de vraag naar grote glaspartijen met onbelemmerd zicht naar buiten”, legt sales manager Bruno Vastmans uit. “Dit schuifsysteem is uitgerust met een innovatieve technologie die het mogelijk maakt om het kozijn in wand, vloer en plafond te verbergen. Dat betekent dat er minder profiel en minder dorpel te zien zijn en er zo een onbeperkt panoramisch uitzicht en een drempelvrije overgang tussen huis en terras ontstaat. We kunnen immense schuifpuien tot 12 meter breed en 4 meter hoog realiseren, zonder in te boeten op thermische isolatie. Dit jaar willen we ook vaste ramen met dezelfde slanke profielen introduceren.”

Praktijkgericht communiceren

Productinnovatie is uiterst belangrijk voor de verdere uitbouw van elk bedrijf. Maar ook een correcte communicatie speelt een cruciale rol. Op dat plak heeft DAKO dan ook nieuwe stappen gezet met een vernieuwde website en een andere aanpak in de nieuwsbrieven.

“Het is onze taak om samen met onze partners eindklanten te helpen om juiste ramen te kiezen en deze dan correct te onderhouden. Die investering moet immers jarenlang meegaan”, zegt de sales manager. “De tijd dat de technische eigenschappen als enige factor de keuze bepaalden, is al lang verleden tijd. Vandaag moet je mensen inspireren, entertainen en ook praktijkgericht ondersteunen. Zo vinden eindklanten op onze website veel foto’s, hebben we de montagehandleidingen voor verdelers nu ook in YouTube-filmpjes omgezet en krijgt de vakman via onze nieuwsbrieven handige tips die hij ook met zijn klanten kan delen, bijvoorbeeld rond het reinigen van glas.”

Vertegenwoordiging en verdeling

Tot slot blijft de fabrikant streven naar een dicht distributienetwerk, waar klanten binnen een straal van 40 km telkens een DAKO-verdeler kunnen vinden. “Voor België hebben we een eigen vertegenwoordiger op de baan en een lokaal netwerk van partners”, sluit Vastmans af. “Ook in Nederland willen we verdere stappen zetten. Daarom zijn we op zoek naar een vertegenwoordiger en bijkomende partners. Die moeten helpen om onze naam en de producten versterkt in de markt te zetten.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details