Rehau NV nederlandse markt
01:52
19-07-2017

Speciale innovatie voor de Nederlandse markt

Dat REHAU NV inmiddels goed verweven zit in de Nederlands markt voor ramen en deuren is een feit. Het in 1948 opgerichte Duitse bedrijf opereert al sinds 1957 binnen onze landsgrenzen. Eerst met een vestiging in Amersfoort, later, in 1989 vanuit het centraal gelegen Nijkerk. Een strategische keuze, om daar kantoor en magazijn te huisvesten.

Arjen de Haan, Commercieel Manager Window Solutions verduidelijkt: “We bedienen de Nederlandse markt vanuit Nijkerk met kantoor en magazijn. We hebben alle specifiek Nederlandse profielen en kleuren hier op voorraad.”

Verstrekkende dienstverlening
“Onze ondersteuning stopt niet bij het snel en secuur leveren van profielen. Zo hebben we voor fabrikanten en professionele dealers het programma Raucalc in de Cloud staan. Hiermee kunnen ramen en deuren gecalculeerd worden, van offerte tot factuur”, schetst De Haan.

Nederlandse markt arjen de haan

“Voor de handel hebben we Rauweb. Deze online tool maakt het mogelijk om simpel een offerte samen te stellen, met toevoeging van eigen logo en nevenproducten die niet van REHAU afkomstig zijn. Een leuke feature hierbij is dat Rauweb in de eigen site geïmplementeerd kan worden, draaiend in een frame.”

Waardevol partnerschap
REHAU is een familiebedrijf. Een gezonde onderneming met een sterke drang tot innoveren. De Haan: “REHAU wil graag een echte partner zijn en ziet graag dat de klant kiest voor het hele bedrijf, niet alleen het profiel. Op onze beurt geven wij onze klanten alle ondersteuning die je van een echte partner mag verwachten, bijvoorbeeld op het gebied van marketing.”

Think Global Act Local
“Een beetje cliché wellicht, maar het is wel waar. Innovatief als REHAU is, denkt men niet alleen aan de thuismarkt, maar probeert men het beste te doen voor lokale markten. Zo ook voor Nederland”, vervolgt De Haan zijn verhaal. “Met 170 verkoopkantoren wereldwijd is dat een hele opgave, die men serieus neemt.”

Nederlandse martk rauweb

Nieuw voor Nederland: Synego NL
“Na de zomer komt REHAU met een speciaal op de Nederlandse markt gericht profiel. Een tipje van de sluier mogen we alvast oplichten: de basis is het bekende, in 2015 geïntroduceerde Synego 80 mm profiel. Daar bovenop is in 2016 het Synego HST-profiel gekomen, voor hef-schuifpuien. Nu, in 2017, komt het Synego NL profiel eraan.”

De kracht van Synego is de eenvoud van het profiel, zonder in te boeten aan technische hoogwaardigheid, leren we. “Synego heeft een uitstekende wind- en waterdichtheid”, vervolgt De Haan, “Ook de dichtingen komen uit eigen keuken bij REHAU.”

Op de vraag, wat de unieke kenmerken zijn van de aangekondigde Synego NL profielen, antwoordt De Haan: “In het algemeen kun je stellen dat de manier van verwerken eenvoudig is. De houtlook variant is ook door kleinere fabrikanten goed te fabriceren, het kent geen complexe verbindingen. De basis isolatiewaarde van Synego NL is hoog, daarmee is het profiel ook geschikt voor BENG-woningen. Het profiel leent zich prima voor de toepassing van triple beglazing.”

En qua uiterlijk? De Haan: “De Synego NL profielen zijn geoptimaliseerd voor de houtlook verbinding (RHL) en makkelijk verwerkbaar. Synego NL wordt geleverd volgens het REHAU Kaleido Color systeem, lakwerk en folie.”

Cradle to cradle
REHAU heeft een naam hoog te houden op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. “We zijn BREEAM gecertificeerd. We recyclen onze materialen, zo halen we rest­stukken op bij onze klanten en vermalen deze tot granulaat, waar weer nieuwe producten van gemaakt worden. REHAU werkt inmiddels cradle tot cradle en daar zijn we trots op”, zegt De Haan tot besluit.

Tekst: Jan Mol  |  Beeld: REHAU

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Profiel partners

Novatech-International-logoOnline calculatiemodule kufa