Plattform für Fenster, Türen, Rahmentechnik, Beschläge, Dach- und Fassadentechnik, Sicherheit
GEVELBOUW, ENERGIE EN DE TOEKOMST: ‘STOP MET LULLEN’
Eric Claeys ir. MSc MBA Voorzitter Fassada Group

GEVELBOUW, ENERGIE EN DE TOEKOMST: ‘STOP MET LULLEN’

De oorlog in Oekraïne, de torenhoge energieprijzen, tekort aan geschoolde arbeidskrachten,…en nog meer van dit soort onheilstijdingen, horen en lezen we elke dag in de media.  Voor het vak van gevelbouwer kan slechts één enkel antwoord soelaas bieden. En, dit antwoord bestaat uit slechts drie woorden: Stop. Met. Lullen.

De grote uitdaging voor de ‘vliesgevel van de toekomst’ bestaat uit vier onderdelen.

1. Keep it simple

Het tekort aan geschoolde arbeidskrachten is een gigaprobleem. Het is tevens een illusie te denken dat de toekomst beterschap zal brengen. Maak het product toegankelijk voor laag of niet-geschoolde arbeidskrachten.

2. Hou de zon buiten

Iedereen heeft het over isoleren, maar hét grootste probleem met betrekking tot het energieverbruik en de gelinkte CO² voetafdruk, althans in ons klimaat, is het buitenhouden van de zon. Stop met het bouwen van volledig beglaasde energievretende kolossen. Ga voor de Green deal met daden in plaats van woorden.

3. It is all about money


In de bouw was het altijd al zo, maar de komende jaren meer dan ooit: de echte invasie vanuit de lagekosten-landen staat ons nog te gebeuren! Dit issue kan enkel worden getackeld op de voorwaarde dat we betere en ingenieuzere technologie gaan gebruiken. 

4. Minder risico aub!

De traditionele vliesgevelsystemen impliceren een veel te groot risico, zowel technisch als financieel, voor de gevelbouwers, die hierdoor sneller failliet gaan dan dat ze kunnen opstarten. Ook dit issue kan enkel worden getackeld door betere en ingenieuzere technologie.

Het kan, maar men moet het wel willen!  

Daarom: Stop. Met. Lullen.    

"*" kennzeichnet Pflichtfelder

Senden Sie uns eine Nachricht

Dieses Feld dient der Validierung und sollte unverändert bleiben.

Wir setzen Cookies ein. Dadurch können wir die Nutzung der Website analysieren und die Nutzung der Website verbreiten.

Einzelheiten

Können wir Ihnen dabei helfen?