Drie verschillende dorpelconcepten
Als één van de wereldmarktleiders op het gebied van raam-, deur- en hefschuifbeslag, staat MACO Benelux onder meer voor een uitgebreid pakket aan dorpelsystemen. Het zijn kwaliteitsoplossingen waarmee afnemers onder de slogan ‘slim, snel en naar wens’ op maat worden bediend. Ook het omvangrijke assortiment hefschuifdorpels voor houten raam- en deurkozijnen maakt er deel van uit.
MACO biedt drie verschillende dorpelconcepten: voor binnen- en buitendraaiende ramen en deuren én hefschuifsystemen. “De basis is altijd een dorpel met een dam, variërend van 42 tot 47 mm en een maximale lengte van 6,24 meter”, zegt productmanager Koen Vossers. “Daardoor kunnen we in elke klantbehoefte voorzien. We leveren een compleet gemonteerde dorpel, een assemblagepakket of de losse onderdelen.”
Continu bezig zijn met productontwikkeling is bij MACO Benelux vanzelfsprekend. Dat blijkt andermaal als we de hefschuifdorpels voor houten kozijnen onder de loep nemen. Het pakket is breed toepasbaar voor onder andere het HS28mm-concept, deuren met triple-beglazing of een schema E met drie deuren achter elkaar.
“Onze hitte- en vorstbestendige hefschuifdorpels zijn leverbaar van 140 tot 240 millimeter”, aldus Vossers. “Het 28mm-concept, bestaande uit onze hefschuifdorpel, beslag en dichting, is uitvoerig beproefd en getest op een wind- en waterdichtheid van maar liefst 600 Pascal. Het is een score die geldt als de hoogst haalbare op hefschuifgebied en waarmee we onze innovatiedrift opnieuw bevestigen.”
Een dorpel samenstellen en bestellen? Via de besteltool op de MACO-website is het kinderspel. Ongeacht of het gaat om een compleet gemonteerde dorpel, een bouwpakket op maat of een pakket dat de klant zelf klantspecifiek assembleert.
“Samen met Groeneveld en Matrix Software hebben we een module ontwikkeld waarmee je een profielontwerp rechtstreeks in onze dorpelwebtool kunt importeren”, licht Vossers toe. “Dat scheelt veel tijd en verkleint de kans op fouten. Het is een hulpmiddel dat zich inmiddels al ruim heeft bewezen en op termijn ook beschikbaar komt voor onze hefschuifdorpels. Wordt vervolgd, dus.”