De goede opleiding en continue bijscholing van eigen binnen- en buitendienstmedewerkers en handelsvertegenwoordigers blijft cruciaal voor het succes van een firma. Op die manier kan men immers de eigen klanten altijd correct informeren en adviseren én deskundig ondersteunen bij vragen rond de meest uiteenlopende thema’s met betrekking tot de markt en de producten.
Firma’s nodigen hun team op regelmatige tijdstippen uit voor presentaties rond innovaties en optimalisaties, technische opleidingen en verkooptrainingen, vaak in combinatie met team buildings of andere activiteiten. Ook bij HAUTAU hechten ze daar veel belang aan.
De marktleider in de beslagindustrie heeft een uitgebreid netwerk van gekwalificeerde en ervaren binnen- en buitendienstmedewerkers en die waren samen met directeur export Udo Diesmann, verkoopdirecteur Systemen Heinrich Shwab en general sales manager Frank Jedamski te gast bij Schüco International KG in Bielefeld. Tijdens een tweedaags evenement werd onder meer aandacht besteed aan de actuele ontwikkelingen in de verschillende markten, de wereldwijde verkoopstrategie en de nieuwste producten en systemen.
Het technologiecentrum van Schüco is wereldwijd één van de meest vooruitstrevende onderzoekscentra voor alles rond de gebouwschil. Het programma van de tweedaags meeting startte dan ook met een rondleiding in het centrum, waarbij het HAUTAU-team heel wat uitleg kreeg over de verschillende hypermoderne testinstallaties. Daarna volgde een interne uitwisseling van ervaringen rond de actuele trends en ontwikkelingen in de markt. Punten als omzetverwachting, marktontwikkeling, klantenwensen en uitdagingen werden er land per land besproken.
“Dergelijke meetings zijn voor ons zeer belangrijk om de samenwerking tussen onze verschillende mensen internationaal te versterken en onze klanten op een optimale manier te kunnen ondersteunen”, stelt Udo Diesmann.
“Na dit geslaagd tweedaags event bij Schüco in Bielefeld keerden onze mensen met een ruime bagage vol nieuwe ontwikkelingen en ideeën naar hun respectievelijke markten terug, gemotiveerd om hun partners en klanten te informeren en te adviseren.”