Magazines / België Nr 01 2018

België Nr 01 2018

Met een goed gevoel de zomer in

In deze editie van uw vakblad Profiel, voor de zomervakantie, nemen we u mee in diverse verhalen over innovatie. Het siert de branche dat er volop wordt geïnvesteerd in nieuwe producten en diensten én productiemethoden.

Zo vindt u in deze editie een mooie reportage over de firma Wilms, die als eerste aanbieder op de markt, een luchtdicht rolluik heeft ontwikkeld, die in de spouwmuur kan worden ingebouwd. Hoe eenvoudig het ook klinkt (“Waarom bestond dit al niet?”), zo heeft de producent van zonwering en rolluiken uit Meerhout de keuze gemaakt om te investeren in deze nieuwe trendsettende noviteit.

Door deze technische ontwikkeling wordt de binnenmuur niet langer thermisch doorbroken; de isolatie die wegvalt door de inbouw van de kast in de spouw, wordt meer dan gecompenseerd door een composiet profiel dat aan de gebouwzijde van de kast wordt aangebracht. U begrijpt het al: esthetisch zéér verantwoord. Sterker nog: volledig onzichtbaar als het rolluik in de kast is opgerold. Wat concluderen we dan? Het oog wil ook wat. En het oog krijgt het ook! Juist: technische innovatie op excellente wijze gecombineerd met een nieuwe welkome Look and Feel.

Naast Belgische innovatie stippen we ook graag met veel plezier de Duitse degelijkheid andermaal aan in deze editie van Profiel. Onder de merknaam KWS produceert Woelm GmbH beslag voor draaiende deuren, toegangspoorten en binnentoepassingen in staal, aluminium en roestvast staal. De uitblinkende factor zit hem in het juist niet willen laten draaien van de deuren. De hoogwaardige deurvastzetters, inmiddels een vaste component in het te leveren productengamma, bieden een ultieme oplossing voor de deur die vastgezet moet kunnen worden. Reinoud van der Kroon, adviseur voor Woelm, vertelt hierover. Snel verder bladeren dus.

Nieuwe standaard
Dan nog even iets anders. Folie! De norm is veranderd. Tegenwoordig ziet folie er niet alleen uit als hout. Het voelt ook zo aan. Nieuwe standaarden lijken elkaar in rap tempo op te volgen; de markt wordt keer op keer verrast en verblijd. Zo waren we uiteraard eerder dit jaar ook op bezoek bij de Fensterbau Frontale waar de firma Renolit wist te verrassen met nieuwe toevoegingen aan het toch al imposante programma folies voor kozijnen. Dankzij de nieuwe VLF 3D-emboss-techniek krijgt het oppervlak van de folie een grote authenticiteit. Het voelt als echt hout.

Zeer bijzonder en daarom ook commercieel interessant voor de markt. Op de Fensterbau Frontale toonde men als voorbeeld de kleuren wit, crème wit, donkergroen en antracietgrijs. De belangstelling voor de duidelijk voelbare houtnerf was groot. Het bleek echt zo een product waar de markt op zat en zit te wachten.

Overigens, op het moment dat ik dit voorwoord schrijf, leven we nog in grote spanning. As We Speak staan onze Rode Duivels voor de opgave om op het WK voetbal in Rusland de goudgele Braziliaanse kanaries te verslaan. Als deze editie van Profiel bij u op de mat valt, dan weten we hoe het is afgelopen.

Laten we hopen dat het méér dan goed is gegaan. Want naast al die imponerende innovatiekracht vanuit de branche (zie alle reportages en artikelen in dit blad!), willen we blijven feestvieren en met een ongekend goed gevoel de verdere zomerse weken ingaan.

Een goede vakantie gewenst, tot in het najaar weer!

Jerry Helmers
Eindredactie Profiel

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: