Magazines / Nr 03 2019

Nr 03 2019

Dimensies!

Wat. Een. Heerlijke. Editie. Is. Deze. Profiel.

Zo, ik heb gezegd.

De reden waarom ik deze uitgave zo inspirerend en informerend vind? Wel, er komt een brede diversiteit aan onderwerpen ter sprake waarvan ik overtuigd ben dat deze u gaan prikkelen. Zo had ikzelf bijvoorbeeld de eer en het genoegen om Tony’s Chocolonely (u weet wel, van die heerlijke chocoladerepen) in Amsterdam te mogen bezoeken. Ik was daar op uitnodiging van de firma Salto Systems. Men liet ons daar zien hoe de deursloten waren geïnstalleerd. De organisatie van Tony’s Chocolonely groeit behoorlijk en dat heeft uiteraard gevolgen voor de interne organisatie en dus ook voor de interne werklogistiek. Niet iedereen moet overal mogen komen. Een prima oplossing zag ik daar.

En, overigens ook heerlijke chocolade dat ik in een verrassingspakketje daar mocht ontvangen. Dat was dus tegelijkertijd mijn voorrecht – als eindredacteur van Profiel – om deze dan ook maar meteen te incasseren. Enfin, leest u onze reportage vanaf pagina 60.

Maar er is natuurlijk meer te vinden in deze editie.

Zo vertelt Klaes, wereldwijd marktleider in de ontwikkeling van software-oplossingen voor fabrikanten van ramen, deuren, vliesgevels en serres, hoe er opnieuw een stap is gemaakt in het willen helpen van de markt om efficiënter te werken. Augmented Reality doet nu op grootschalige wijze haar intrede; een nieuwe app is ontwikkeld en helpt verkopers complexe elementen tijdens de verkoopfase levensecht voor te stellen. Misschien kent u die filmpjes wel van YouTube waarin mensen die VR-brillen dragen en dat ze dan bijvoorbeeld vallen over iets wat er niet is. Eigenlijk hilarisch. Maar ook zeer interessant. Levensecht is dan ook levensecht. Het is natuurlijk niet te hopen dat we met z’n allen vallen over de nieuwe app van deze firma – en dat zal ook echt niet gebeuren – maar feit is wel, door dit soort ontwikkelingen, dat ‘verkoop’ een volledig nieuwe dimensie heeft gekregen. U leest het artikel vanaf pagina 70.

Over dimensies gesproken.
In verschillende reportages in deze editie ziet u ook dat de core business van ons vakgebied vaak breder is. Bij grote projecten aan gevels is het immers ook een kwestie van het maken van ultieme planningen voor bijvoorbeeld hoogwerkers, verkeerregelaars en andere externe logistieke factoren om de buitenwereld, rondom dat project, niet te veel te hinderen. Daar mag ook wel eens over gezegd worden, dat we dit met z’n allen goed doen. Toevallig komt dit aspect in verschillende artikelen in deze Profiel terug.

Welnu… ik wens u veel plezier met het lezen van deze Profiel. En, u weet het: we staan er altijd voor open om ook bij u langs te komen en uw verhaal te horen. Niet alleen wij zijn nieuwsgierig, uw collega’s in de branche willen ook graag weten waar u zich mee bezighoudt!

Jerry Helmers
Eindredactie Profiel

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: