Stel dat je als softwareontwikkelaar een scala aan oplossingen hebt… zou het dan niet mooi zijn als je deze oplossingen ‘à la carte’ kon aanbieden aan de klant? Dat is precies wat Matrix Software ook dacht. Onder de naam ‘All-in one’ introduceert Matrix Software een heuse ‘modulewaaier’, die de klant kan uitvouwen. “Alle producten die we leveren komen op deze manier tastbaar en overzichtelijk in beeld”, zegt Hans Storms, branchemanager kozijnindustrie bij het Nijmeegse Matrix Software.
“Wij bieden een totaaloplossing aan, die strekt van software voor CRM, ERP, MRP, CNC, relatiebeheer, orderbeheer, planning, werkvoorbereiding, aansturing, bestellen, tijdregistratie, nacalculatie en BIM. Als je zoveel ‘smaken’ hebt, dan is het erg prettig om deze overzichtelijk als pallet uit te kunnen vouwen.”
Het is one stop shopping bij Matrix Software. Ook de Cloud-based oplossing ‘Matrix Webkozijn’ doet het goed. “Daarmee kun je calculaties maken en bestellen via internet”, legt Storms uit. Ook dat product vindt de klant terug in de All-in One waaier. Het grote voordeel van werken met Matrix producten is dat alles uit één hand komt: “Dat betekent ook dat je maar één aanspreekpunt nodig hebt. Alle software werkt ook nog eens naadloos samen, omdat we deze zelf ontwikkelen. Alles en iedereen is met elkaar in dezelfde lijn verbonden. Zo komt er geen kink in de kabel. Klanten kunnen bij ons voor werkelijk alles terecht. Ideaal toch?”
Alhoewel een papierloze fabriek bij veel bedrijven hoog op de verlanglijst staat, vanwege het duurzame karakter, lijkt het soms wel een utopie. Niet als het aan Storms ligt. “Met ons Manufacturing Execution System – MES – komen alle data direct in beeld. Daarmee kun je het pad naar een papierloze fabriek gewoon bewandelen. Het is niet de software die hier de bottleneck is, maar de mindset. Voor een papierloze fabriek moet er echt omgeschakeld worden en mensen moeten de discipline opbrengen om niets meer te printen. Dat is voor velen – we zijn nu eenmaal routinedieren – best een opgave. Maar het is volledig mogelijk met onze MES-oplossing.”
Wie software bij Matrix betrekt, kan rekenen op de juiste ondersteuning op locatie. “Er komt altijd een consultant van ons bij je langs, wij doen niet aan implementaties op afstand. We spreken ter plekke met alle betrokkenen door wat er moet gebeuren en geven na installatie instructies over de software. Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel. Het totaalplaatje van de klantbeleving moet kloppen, dat is ons uitgangspunt”, zegt Storms tot besluit.