Te zien in de virtuele tour: het Synego schuifdeursysteem.

02:19
29-06-2020

Profielhuis is koploper in digitale live communicatie met een eigen virtuele beurs

Met een speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld profiel heeft het bedrijf zich nog dieper geworteld in de vaderlandse markt voor kozijnen. REHAU, nog niet zolang geleden verhuisd van Nijkerk naar Amersfoort, zit nooit stil. We spreken Tom van Boxtel, de kersvers aangenomen Commercieel Manager bij Benelux Window Solutions. Met 2 maart als officiële startdatum heeft hij niet lang kunnen genieten van het live samenwerken met zowel collega’s als klanten, vanwege de problematiek rondom het Coronavirus.. Dat hindert
Van Boxtel echter niet in zijn werk.

“De branche voelde vanaf het begin al vertrouwd”, opent Van Boxtel het gesprek. “Met mijn achtergrond in de zonwering- en rolluiken­industrie was ik al gewend om met componenten te werken en eerlijk gezegd ziet de kozijnenbranche er qua logistiek en mentaliteit hetzelfde uit als de branche waar ik vandaan kom. Ik weet welke uitdagingen er in productieomgevingen zijn en hoe dealernetwerken in elkaar zitten.”

Synego SmartGuardII.

 

Stevige plannen

Gevraagd naar zijn directe plannen antwoordt Van Boxtel: “We bouwen stevig verder aan Synego-NL, het speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkelde profiel. Een mooi product dat overal met open armen ontvangen wordt, omdat we in ons kikkerlandje nu eenmaal een eigen smaak hebben op dit gebied. Daarnaast hebben we noviteiten om te presenteren, maar door de Coronacrisis kunnen we onszelf niet laten zien op vakbeurzen en zit het intensief bezoeken van klanten er ook niet in. Dat is een uitdaging waar we maar al te graag een oplossing voor zochten en die hebben we dan ook gevonden.”

De oplossing waarover gepraat wordt is ‘state of the art’ en maakt gebruik van de allerlaatste technieken op het gebied van digitale communicatie. “We leggen momenteel de laatste hand aan een virtuele beurs. Wanneer deze editie van Profiel op de deurmat valt, is deze nieuwe vorm van digitale live communicatie een feit en hebben we de eerste bezoekers al mogen ontvangen”, oppert Van Boxtel.

Synego Sunshield virtueel beleven? Dat kan. (Beeld: Peter Kotzur)

 

Online op bezoek bij REHAU is minder virtueel dan je zou denken

We krijgen via het videogesprek dat we met Van Boxtel hebben, een voorproefje te zien van de virtuele beurs. Het ziet er veelbelovend uit; de bezoeker loopt door een virtuele showroom waarin alle REHAU producten interactief staan opgesteld.

“De virtuele beurs is een toevoeging aan de statische pagina’s van onze website. Daar is in een oogopslag veel te vinden. Wie echter kennis wil maken met onze producten en noviteiten op een dieper niveau, kan zich registreren en een online afspraak maken met mij of met account­manager Roberto van den Berg. We ontvangen de klant of prospect dan netjes in de digitale omgeving. Op beeld zien we allebei hetzelfde en we lopen met hem of haar letterlijk mee door de digitale showroom. Dat mag je heel letterlijk zien, omdat er continu contact is met elkaar via microfoon en luidspreker. Er kunnen vragen gesteld worden, die ter plekke worden beantwoord. We kunnen dingen aanwijzen, demonstreren en adviseren. Zo lopen we met de bezoeker gesynchroniseerd door een virtuele
REHAU-omgeving.”

Ook de Smart Montage van Synego is te zien op de virtuele beurs.
(Beeld: Peter Kotzur)

 

Persoonlijke aandacht voor de klant onder alle omstandigheden

REHAU rolt het virtuele concept internationaal uit en laat daarmee zien dat persoonlijke aandacht voor de klant prioriteit heeft.

“Ons Nederlandse team bestaat uit Mischa Schipper op de binnendienst, Roberto van den Berg in de buitendienst en ik zit zelf in een soort hybride functie. Natuurlijk kunnen we niet wachten om weer naar buiten te mogen, het veld in. Ik werk zelf ter completering van het team en verzorg de aansturing in de Benelux en kom graag bij de klant, want ik ben praktisch ingesteld”, voegt Van Boxtel toe.

“De virtuele beurs is voor ons nu een zegen in deze tijd, om de boodschap goed over te kunnen brengen en de klant toch een echte ‘REHAU experience’ te bieden. Het is echter geen tijdelijke maatregel. Als alles weer als vanouds loopt, dan is deze digitalisering een blijvertje, als aanvulling op de oude werkwijze.”  

Tekst: Jan Mol | Beeld: REHAU

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: REHAU

Profiel partners