Foto links: Roberto van den Berg.

01:52
29-01-2020

Vertrouwde leverancier verhuist naar nieuw pand

“We gaan terug naar de roots.” Met deze uitspraak opent Roberto van den Berg, accountmanager bij REHAU, het gesprek. Van den Berg doelt daarmee op de verhuizing van het Nederlandse REHAU kantoor van Nijkerk naar Amersfoort. “Daar zijn we namelijk ooit gestart”, zegt hij lachend. Vanaf januari 2020 is REHAU operationeel vanuit Amersfoort.

Vanwaar de verhuizing? Van den Berg legt uit: “We hadden in Nijkerk zowel ons kantoor als een magazijn. Dat was vroeger erg handig, echter door de optimalisatie van onze logistiek bij het moederbedrijf in Duitsland, kunnen we vandaag sneller rechtstreeks leveren, dan via ons Nederlandse magazijn. Daarom hebben we afscheid genomen van onze voorraad in Nederland. Dat maakte dat het oude pand in Nijkerk inefficiënt groot was.”

Afdelingen gecentraliseerd samengevoegd

Wie op tijd bestelt, krijgt alles snel geleverd vanuit Duitsland. Met het toenemen van het productenpallet van REHAU was het volgens Van den Berg ook niet meer mogelijk om volledig voorraadhoudend te zijn in Nijkerk. Wat niet verandert, is de service die de klanten krijgen. “Die wordt nog beter, omdat we in het nieuwe pand één ruimte huren, waar onze  afdelingen samengebracht worden. Gecentraliseerd werken betekent kortere communicatielijnen, een directe samenwerking en dus flexibeler kunnen inspelen op vragen van onze klanten”, somt Van den Berg op.

Het alarm klinkt dus al voordat het raam überhaupt is aangeraakt!

 

Uitbreiding profielen voor de Nederlandse markt

REHAU staat erom bekend te luisteren naar vragen uit de markt, zo ook in Nederland. De ontwikkeling van het Synego NL profiel is daar het beste voorbeeld van. “Na de introductie hiervan hebben we ons oor te luisteren gelegd in de markt. Het profiel werd zeer goed ontvangen, toch bleven er nog wat wensen over. Die ontbrekende profielen hebben we nu weten in te vullen en zijn vanaf eind van dit jaar al leverbaar.”

Meer rondom het venster doen

“Dat is het motto van REHAU”, vervolgt Van den Berg. “We zijn er trots op om in dat kader een nieuwe productlijn te kunnen aankondigen, namelijk het Smart Guard alarmsysteem. Dit betreft een volledig draadloos alarmsysteem dat net even anders werkt dan wat men kent. Reguliere alarmsystemen gaan pas af nadat een inbraak al een feit is. Smart Guard bestaat uit een sensor die in de sponning van het raam gemonteerd wordt. Wanneer een ongenode gast voor het raam blijft staan, vindt de eerste registratie door de bewegingssensor plaats. Deze laat middels een led weten aan de persoon dat hij of zij gedetecteerd is. Fase 2 treedt in werking indien deze persoon blijft staan, de led begint te knipperen. Is dat nog geen reden om te vertrekken, dan wordt in fase 3 een luide pieptoon ten gehore gebracht.  Het alarm klinkt dus al voordat het raam überhaupt is aangeraakt!”

Hoe zit het met een terugkoppeling naar de eigenaar van het pand? Van den Berg: “Het systeem is straks via een Smart Homebox te koppelen, in Duitsland is deze reeds leverbaar, we werken nu aan de Nederlandstalige versie. Met een slimme app wordt de eigenaar van het pand gewaarschuwd, eventueel kan zelfs meteen doorgeschakeld worden naar een centrale meldkamer.”

Tot slot licht Van den Berg nog een klein tipje van de sluier op: “We beschikken al een tijd over een vernuftig ventilatiesysteem dat integraal onderdeel is van ons profiel. Er wordt nu bekeken hoe we deze in Nederland kunnen introduceren.”    

Tekst: Jan Mol | Beeld: REHAU

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: REHAU , Verhuizing

Profiel partners